ANASAYFA İK SORUBANK İK SÖZLÜK İK KİTAP İK ARAŞTIRMA

20 Mart 2012

Dünyanın en değerli 500 markası açıklandı!

Dünyanın en değerli 500 markası açıklandı!

Brand Finance`in yaptığı araştırma sonucunda Apple 1. sırada oldu. Her hangi bir Türk markasının listeye girememesi dikkat çekti.
Dünyanın önde gelen marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli 500 Markası” çalışmasının sonuçları açıklandı. Hiçbir Türk markasının yer almayı başaramadığı listenin ilk sırasına 70.6 milyar dolar marka değeri ile Apple yerleşti. Geçtiğimiz yıl aynı listede 8. sırada yer alan Apple, 2011’in en değerli markası Google’ı da geride bırakarak 2012 yılında dünyanın en değerli markası olma başarısını gösterdi. Dünyanın gelişen pazarları olarak bilinen BRIC (Brezilya, Rusya, Çin, Hindistan) ülkelerinin gelişim başarıları “en değerli markalar” listesine yansırken, Çin’in 25, Brezilya’nın 9, Rusya’nın 8, Hindistan’ın ise 6 marka ile temsil edildiği listede Türk markası yer almadı. Listenin ilk 5 sırasında yalnızca ABD markalarının olması dikkat çekti. İlk sırada yer alan Apple’ı 47,4 milyar dolar marka değeriyle Google, 45,8 milyar dolar marka değeri ile Microsoft, 39,1 milyar dolar marka değeri ile IBM ve 38,3 milyar dolar marka değeriyle Wallmart takip etti.
Türk markaları neden yok?
Türk markalarının listede yer alamamasıyla ilgili görüşlerini bildiren Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, bu konuda hem kamu hem de özel sektöre büyük görevler düştüğünü söyledi. İlgüner, “Bir zamanlar eş değer kabul edildiğimiz ülkelerin değer elde etme konusunda gösterdiği başarı listelere yansıyor. Bir ülkenin küresel ölçekte değerli marka sayısı, söz konusu ülkenin değer üretebilme kabiliyetini yansıtır. Umuyoruz ki, Türk markaları da sayıca artarak bu listede kalıcı şekilde yer alma başarısı gösterecektir. Bu konuda hem kamu hem de özel sektöre büyük görevler düşüyor” diye konuştu.
En değerli 500 marka arasındaki ilk 20 marka ise şöyle:
Sıra
Marka
Marka Değeri
(milyar $)
Ülke
1
APPLE
70,605
ABD
2
GOOGLE
47,463
ABD
3
MICROSOFT
45,812
ABD
4
IBM
39,135
ABD
5
WALMART
38,319
ABD
6
SAMSUNG
38,197
Japonya
7
GENERAL ELECTRIC
33,124
ABD
8
COCA-COLA
31,082
ABD
9
VODAFONE
30,044
İngiltere
10
AMAZON
28,665
ABD
11
AT&T
28,379
ABD
12
VERIZON
27,616
ABD
13
HSBC
27,597
İngiltere
14
NTT
26,324
Japonya
15
TOYOTA
24,461
Japonya
16
WELLS FARGO
23,229
ABD
17
BANK OF AMERICA
22,910
ABD
18
MC DONALD’S
22,230
ABD
19
SHELL
22,021
Hollanda
20
INTEL
21,908
ABD
Kriz, lüks markaların değerini artırdı!
Dünyanın ekonomik krizle boğuştuğu 2011 yılında lüks markaların değerlerini artırdığını gözlemlediklerini belirten Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, sözlerini şöyle sürdürdü: “Louis Vuitton yüzde 24 artışla 4,9 milyar dolar, Hermes yüzde 9 artışla 3,4 milyar dolar, Polo Ralph Lauren yüzde 6 artışla 3,4 milyar dolar marka değerine ulaşmıştı. Ayrıca, artan marka değerleri ile Prada, Coach, Christian Dior ve Burberry listeye ilk kez girmeye hak kazandı.”

1 yorum: